Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?
İŞLEVİ: Benzinli motorlarda yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımının buji vasıtasıyla ateşlenmesini sağlar. PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.
Araçlarda ateşleme sistemi nedir?
Ateşleme sistemi, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını tutuşturmak için kıvılcım üreten veya bir elektrodu yüksek bir sıcaklığa ısıtan bir sistemdir. Benzinle çalışan kara taşıtlarında, kıvılcım ateşlemeli içten yanmalı motorlar çoğunlukla otomobillerde, SUV’larda, motosikletlerde ve kamyonetlerde kullanılır.
Ateşleme sisteminin görevleri nelerdir?
Ateşleme sisteminin görevi; silindir içerisindeki yakıt-hava karışımını ateşlemesini sağlamaktır. SİSTEMİN ÇALIŞMA PRENSİBİ: Kontak anahtarını çevirdiğimiz anda elektrik devresi açılır, yani akü devreye girerek depoladığı akımı (gerilim veya voltaj olarak da adlandırılabilir) endüksiyon bobinine gönderir.
Ateşleme sisteminde hangi ayar yapılır?
Araçtaki ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı, diğeri ise platin ayarıdır. Bu ayarlar ön ayarın işini en iyi şekilde yapmasına yardımcı olur.
Kaç çeşit ateşleme sistemi vardır?
İki tipi var: Klasik (Distribütörlü ve platinli) ve elektronik ateşleme sistemli.
Ateşleme sırası nasıl olur?
Otto motorlarında ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile tutuşturulmasıyla gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.
Klasik ateşleme sistemi nedir?
Klasik ateşleme sisteminde maksimum 4 amper olan primer devre akımı, transistör ile 8 ampere çıkarılmıştır. Daha güçlü ve uzun kıvılcım ile yanmanın başlangıcında daha büyük bir alev çekirdeği oluşur.
Distribütörün parçaları nelerdir?
Distribütörün görevi nedir? Distribütörün görevi üç noktada açıklanabilir. Distribütörün ana parçaları şunlardır: distribütör kapağı, distribütör silindiri, platin plaka, distribütör kamı, mekanik besleme cihazı, distribütör şaftı, vakum besleme cihazı, distribütör gövdesi ve kondansatör.
Ateşleme bobini nasıl çalışır?
Araç motorunda ateşleme işleminden sorumlu bir bileşen vardır. Bu parçaya ateşleme bobini denir. Bobin, araçtan aldığı 12 voltluk sürekli akımı aralıklı 30.000 voltluk bir akıma dönüştürür. 30.000 volt aracın bujilerine iletilir ve yanma bu şekilde gerçekleşir.
Buji kaç volt ile çalışır?
Yanma odasındaki hava-yakıt karışımının yanmasını sağlayan buji, bu işlem sırasında voltaj farkları nedeniyle bir kıvılcım üretir. Ateşleme bobininden gelen 20.000 ila 100.000 volt arasındaki bir voltaj, bujinin elektrotları arasındaki kıvılcımı üretmek için kullanılır.
Distribütör kaç volt ile çalışır?
Distribütör: Platin, kondansatör ve distribütör silindirinden oluşan devre elemanıdır. Görevi: Endüksiyon bobininde oluşan yüksek voltajı (15-25.000 volt) ateşleme sırasına göre bujilere gönderir.
ECU ateşleme sistemi nedir?
Kontrol ünitesi ne yapar? Aracın aktif hale gelebilmesi için enerji ve yakıt arasındaki sistemi kontrol etmesinin yanı sıra hava ve kıvılcım oluşumunun kontrolünü de sağlar. Başka bir deyişle, benzinli motorlarda yakıt enjeksiyonunu ve ateşleme zamanlamasını kontrol eder.
Araçlarda ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Buji, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını tutuşturan makine parçasıdır. Bujiler, iki elektrot arasında yüksek voltajlı akım ileterek kıvılcım üretir. Bu kıvılcım, silindirdeki basınçlı yakıtı tutuşturur. Motorun “yanma süresi” bu şekilde elde edilir.
Direkt ateşleme sisteminin parçaları nelerdir?
Sistemin parçaları: ➢ Akümülatör, ➢ Kontak anahtarı, ➢ Yakıt enjeksiyonu ve ateşleme kontrol ünitesi (ECU), ➢ Ateşleme bobini (doğrudan dağıtım), ➢ Bujiler.
Ateşleme sisteminin parçası nedir?
Benzinli motorlarda, yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımı buji tarafından ateşlenir. Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.
Distribütörün parçaları nelerdir?
Distribütörün görevi nedir? Distribütörün görevi üç noktada açıklanabilir. Distribütörün ana parçaları şunlardır: distribütör kapağı, distribütör silindiri, platin plaka, distribütör kamı, mekanik besleme cihazı, distribütör şaftı, vakum besleme cihazı, distribütör gövdesi ve kondansatör.
Distribütör içinde ne var?
Distribütör, birkaç parçanın birleşiminden oluşan bir yapıdır. Bu yapı, distribütör silindiri, platin plaka, mekanik besleme cihazı, vakum besleme cihazı, kondansatör, distribütör gövdesi, distribütör kamı, distribütör kapağı, distribütör şaftı gibi parçaları içerir.
Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Tevzi makarası bozulursa ne olur?
Zamanlama makarası arızalanırsa, araç çalışmayabilir veya egzozdan patlayıcı sesler gelebilir. Her iki durumda da aracın motorunu kalifiye bir kişiye göstermeniz önerilir. Zamanlama makarası arızalanırsa, yenisiyle değiştirmek daha iyidir.
Kaynak: hardshell.com.tr